Diskuzní karty pro podporu sociálně - emočního učení
ČOSIV
Přinášíme vám celkem 36 diskuzních karet  pro podporu sociálně emočního učení. Karty jsou vhodné
pro první i druhý stupeň základní školy. Na kartách naleznete situace, se kterými se žáci mohou setkat, ale ne vždy vědí, jak se v takové chvíli zachovat. Nácvikem těchto dovedností připravujete žáky na životní situace, které mohou nastat, na reakce, jež by měly následovat a také, v neposlední řadě, zlepšujete klima třídy.
Jak s kartami pracovat?
- 
	S kartami doporučujeme pracovat v komunitním nebo ranním kruhu. Každý týden si jeden žák vylosuje kartu a pokusí se odpovědět, jak by se zachoval, když... Celý týden se k situaci můžete vracet a nacvičovat reakce. 
- 
	Zahajte diskuzi mezi žáky. Jak by různě mohli situaci řešit? 
- 
	Povzbuzujte žáky k hledání vlastních řešení. 
- 
	Žáci mohou také pracovat ve dvojicích a diskutovat nad tématy. 
- 
	Nácvik sociálně emočních dovedností pomocí karet můžete také rozvíjet formou dramatizace. 
- 
	Karty můžete využít jako prostředek pro slohové cvičení. 
- 
	U mladších žáků můžete diskuzi moderovat tak , aby společně našli několik vhodných způsobů řešení. 
Naše doporučení:
- 
	Nechejte žákům dostatek času na promyšlení odpovědi. 
- 
	Nehodnoťte ani nesuďte odpovědi žáků. Každá karta může mít několik možných odpovědí. Nechejte žáky, aby se k nim postupně dostali. 
- 
	Pokud žák/žákyně nechce odpovídat, nenuťte ho/ji. 
- 
	Práce s kartami je dobrovolná. 
- 
	Žák/žákyně by měl/měla vysvětlit rozhodnutí pro 
 svou reakci.
- 
	Některá témata mohou být pro žáky citlivá, zvažte 
 použití takových karet vzhledem k věku skupiny a
 individuálním problémů jednotlivých žáků.
Karty stáhnete na stránkách ČOSIV www.podporainkluze.cz