Články
Umí Archimédův zákon, ale své emoce neznají. Odborníci žádají nový školní předmět
Klára Elšíková / září 2021 / zena.aktualne.cz
Snížení stresu, prevence a podpora léčby duševních nemocí jako úzkosti, deprese, ADHD, zlepšení vztahu k sobě i k druhým. To jsou prokázané benefity praktikování metod mindfulness, o jejichž zavedení do českých škol usiluje několik organizací a projektů. Jak velká šance je na jejich realizaci?
Články
Dobře se učit dnes nestačí, říká autor obdivované vzdělávací reformy v Kanadě
Lucie Kocurová / Eduzín / květen 2021
Celý profesní život zasvětil kvalitnímu vzdělávání a reformám vzdělávacích systémů, protože věří, že školy by měly nejen předávat znalosti, ale především vychovávat schopné lidi, kteří jsou připraveni čelit výzvám, jako je klimatická změna nebo rostoucí sociální nerovnosti.
Videa
What makes a good teacher great?
TedX Talks / 2017 / 15 min
I've been asking the question: What makes a good teacher great? for 24 years. I have collected 26,000 responses from 8 different schools and patterns have emerged.
Videa
The Babies Teaching Kindness in Class
BBC / 2018 / 4 min
Naomi isn’t your average teacher. For one thing, she’s only 7 months old. But in many schools across Canada babies like Naomi are a regular feature at the front of class.
Videa
Marian Jelínek: Prostředí, které dětem vytvoříme, je klíčové pro jejich rozvoj
Záhodno: Průvodce divočinou vzdělávání / červen 2021
Jak budovat týmovost, ale zároveň podporovat i jedinečnost? Proč není radno při učení zapomínat na emoce nebo co je zásadní pro vznik přirozené autority?