Články
The Magic of Mistakes: 4 Ways to Boost Critical Thinking with Mistake Analysis
Colin Seale / Cult of Pedagogy / Duben 2021
Jak zareagujeme, když student udělá chybu? Proč je analýza chyby v ten moment důležitá? Když ji neuděláme, promarnili jsme příležitost podpořit kritické myšlení studentů, a naopak jsme je utvrdili ve strachu z chybování, říká učitel matematiky, právník a propagátor kritického myšlení Colin Seale. Článek je v angličtině.
Kurzy
Nature Now Camp (Dánsko)
3. - 16. října 2022 / Dánsko
Čtrnáctidenní kurz v Dánsku o vědě klimatické změny a globálního oteplování. Pro všechny, ktěří chtějí ve své pedagogické praxi efektivně pracovat s těmito tématy a získat ucelený soubor teoretických a praktických vědomostí.
Články
Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová
Hana Košťálová / Eduin / červenec 2022
„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.
Videa
Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel
Deep talks - Petr Ludwig (Konec prokrastinace) / květen 2021
Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Rozhovor s Robertem Čapkem, učitelem a psychologem, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.
Články
Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?
Články
Méně násobilky, více duševního zdraví. Právě probíhá zásadní změna výuky ve školách
Lucie Kocurová / Eduzín / červenec 2022
Co bychom si měli odnášet ze základní školy? Určitě násobilku a trojčlenku, nějaký ten pravopis a cizí jazyk. Co ale například schopnost vybírat si zdravé jídlo, rozvíjet přátelské vztahy nebo vyhledat odborníka ve chvíli, kdy se propadáme do černých myšlenek? Podle nových Rámcových vzdělávacích plánů by třeba i toto mělo nově patřit k učivu základní školy, a to pod názvem wellbeing.
Materiály
Inspiromat (Podpora inkluze)
Sbírka kreativních materiálů k inkluzivní výuce projektu Podpora Inkluze (ČOSIV). Na podporu emočních a sociálních dovedností. Pomůcky, postupy, videa, infografiky i odborná literatura - vše na jednom místě!
Videa
Kdy jindy, když ne ve 14 vyzkoušet zelené vlasy? (ODPOVÍDÁ UČITELKA)
Refresher CZ / červen 2022
Štěpánka (alias Štekánka the Učitelka), učitelka s 15ti letou praxí, tiktokerka a influencerka, odpovídá na nejčastější otázky o učitelské profesi a především o vztahu učitele a žáka.