nejnovější

64

Filtry

Články

The Magic of Mistakes: 4 Ways to Boost Critical Thinking with Mistake Analysis

Jak zareagujeme, když student udělá chybu? Proč je analýza chyby v ten moment důležitá? Když ji neuděláme, promarnili jsme příležitost podpořit kritické myšlení studentů, a naopak jsme je utvrdili ve strachu z chybování, říká učitel matematiky, právník a propagátor kritického myšlení Colin Seale. Článek je v angličtině.

Kurzy

Nature Now Camp (Dánsko)

Čtrnáctidenní kurz v Dánsku o vědě klimatické změny a globálního oteplování. Pro všechny, ktěří chtějí ve své pedagogické praxi efektivně pracovat s těmito tématy a získat ucelený soubor teoretických a praktických vědomostí.

Články

Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová

„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.

Videa

Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel

Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Rozhovor s Robertem Čapkem, učitelem a psychologem, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.

Články

Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka

Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?

Články

Méně násobilky, více duševního zdraví. Právě probíhá zásadní změna výuky ve školách

Co bychom si měli odnášet ze základní školy? Určitě násobilku a trojčlenku, nějaký ten pravopis a cizí jazyk. Co ale například schopnost vybírat si zdravé jídlo, rozvíjet přátelské vztahy nebo vyhledat odborníka ve chvíli, kdy se propadáme do černých myšlenek? Podle nových Rámcových vzdělávacích plánů by třeba i toto mělo nově patřit k učivu základní školy, a to pod názvem wellbeing.

Materiály

Inspiromat (Podpora inkluze)

Sbírka kreativních materiálů k inkluzivní výuce projektu Podpora Inkluze (ČOSIV). Na podporu emočních a sociálních dovedností. Pomůcky, postupy, videa, infografiky i odborná literatura - vše na jednom místě!

Videa

Kdy jindy, když ne ve 14 vyzkoušet zelené vlasy? (ODPOVÍDÁ UČITELKA)

Štěpánka (alias Štekánka the Učitelka), učitelka s 15ti letou praxí, tiktokerka a influencerka, odpovídá na nejčastější otázky o učitelské profesi a především o vztahu učitele a žáka.

Strana 5/8

Staňte se členem naší komunity

Pokud chcete v budoucnosti dostávat informace z My na to máme,
napište nám na komunita@mynatomame.cz.

© 2022 - MY NA TO MÁME