Videa
Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny
Záhodno / srpen 2021
Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.
Články
Známky často nevypovídají o nadání a schopnostech žáků, zjistila studie. Ovlivňují ale jejich budoucnost
Eva Šelepová / Irozhlas / červen 2022
Známkování školního prospěchu má v Česku hlubokou tradici, podle odborníků na vzdělávání ale není škála od jedné do pěti pro spravedlivé a přesné ohodnocení žáků dostatečná. Potvrzuje to také nejnovější analýza dat think-tanku IDEA při CERGE-EI Národohospodářského institutu Akademie věd.
Články
Ti nejnáročnější žáci odhalují nejlépe, co v systému nefunguje, říká americká profesorka
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Co je PBIS - systém pozitivní podpory chování a jak funguje? Méně kázeňských problémů, bezpečí a podporující atmosféra ve škole i více času pro učení – PBIS, pomáhá dětem i učitelům. Do Česka ho přijela vyučovat profesorka z USA Heather George.
Videa
Jak funguje Montessori škola (Na Beránku, Praha)
Tomáš Hajzler / červen 2015
Proč zrovna montessori škola? Jde svoboda ruku v ruce se zodpovědností? Učitelka Montessori školy ZŠ Na beránku, Mirka Kellovská, promlouvá o tom, proč je montessori pro učitele a rodiče dřina a proč je důležité neskrývat své pocity.
Články
Divadlem proti útlaku!
Rozina Balková / My na to máme / červenec 2022
Divadlo utlačovaných je už léta dramaterapeutickým prostředkem pro práci se znevýhodněnými skupinami. V čem spočívá jeho princip a transformativní síla? Rozhovor se zakladatelkami divadelního spolku OSUd v Ostravě, který s touto technikou pracuje.
Články
Pro deváťáky má větší smysl sexuální výchova než pohyb tektonických desek, říká oceněný učitel Dan Pražák
Lucie Kocurová / Eduzín / červen 2022
Vytváří podcast, fotí, angažuje se v mnoha aktivitách. Letos navíc Daniel Pražák z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí skončil druhý v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize Czech Republic.
Články
Nestačí vyměnit známky za slova, podstata je jinde, říká učitel o formativním hodnocení
Jitka Polanská / Eduin / červen 2022
Formativní hodnocení, stejně jako responzivní výuka, jsou dnes ve vzdělávání diskutované pojmy a objevují se již i v mainstreamových médiích. Debata o nich je ale zatím rozostřená. Jsou známky nepřítelem formativního hodnocení, a je naopak slovní hodnocení z podstaty formativní?
Články
Začínajícím kantorům chybí podpora vedení a uvádějícího učitele, upozorňuje organizace Začni učit!
irozhlas.cz / červen 2022
Českým školám dlouhodobě chybí kvalifikovaní učitelé. Nejméně je fyzikářů, učitelů matematiky a informatiky. Učitelské sbory stárnou a část pedagogů-začátečníků po několika letech ze školství odchází.