nejnovější

10

Filtry

Články

Rodiče musí vědět, že jsme tady pro ně a pro jejich děti, míní ředitelka školek v Mostě

Problematika školek ve vyloučených lokalitách. Šárka Procházková působí jako ředitelka 1. mateřské školy Most, vede tím skupinu šesti mateřinek, z nichž některé jsou ve vyloučených mikro lokalitách. „Vzájemný neformální kontakt rodičů z různých prostředí přispívá k tomu, že se smažou bariéry,” říká.

Články

Pět tipů, jak ušetřit na začátku školního roku

Máme tady začátek školního roku. Období, kdy rodiče v souvislosti se školou vydávají větší finanční částky najednou. Pro rodiče v náročné finanční situaci se může jednat o téměř nezvladatelnou situaci. Platí pomůcky, vybavení, kroužky nebo příspěvky do školy či školky. Eduzín má pro vás několik tipů, jak v tomto náročném čase ušetřit.

Videa

Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha

Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?

Články

Škola je jako rozjetý vlak, ze kterého vypadávají cestující, říká laureátka. Vymyslela, jak mohou opět nastoupit

Přece nemůžeme studenty posílat do vyloučených lokalit. A přece nemůžou doučovat, když nemají žádné zkušenosti. Takové pochybnosti provázely nápad, že by brněnští studenti pedagogické fakulty měli jako povinný předmět doučování sociálně znevýhodněných žáků.

Články

Ze zvláštní školy ke studiu chemie. Romským dětem pomáhá spolek s učením i volbou práce

Nedůvěra ke škole, špatná vysvědčení a problémy s hledáním práce kvůli nedokončenému vzdělání se u českých Romů často přenášejí z generace na generaci. Pomoci se rozhodl brněnský spolek IQ Roma servis, který zkouší řetězec rozetnout.

Materiály

Karty SLEDUJ SIGNÁLY

Jak s těmi nejmenšími otevřít téma dítěte v ohrožení? Pomocí metodických karet s názvem SLEDUJ SIGNÁLY. Karty umožní probrat toto nelehké téma formou hry. Obsahují příběhy ohrožených dětí (kamarádů) a mají za cíl přístupnou formou poukázat na různé problémy dětí a informovat o tom, že k jejich řešení lze vyhledat pomoc.

Články

Když studuje, nevydělává. Proč se neúspěch a chudoba v Česku tak často dědí

Bydlí na ubytovně, po vyučování chodí na brigádu, starají se o sourozence. Jejich studium rodiče nepodporují, naopak jim ho rozmlouvají. Nevidí v něm smysl. Oni také nemají školy, přesto se uživí – pomocí dávek, brigád či práce načerno. Student nemůže vydělávat pro domácnost. A tak otec raději bere syny s sebou na melouchy, dcery zaměstná matka péčí o domácnost. Navíc do rodiny brzy přibudou vnoučata.

Inspirativní lidé

Rozhovor s Rozinou Ribeiro Monteiro

Rozina je lektorkou ve volnočasovém klubu v sociálně vyloučené lokalitě. Jaké kvality shledala během svého působení jako klíčové? Jaký přístup k těmto dětem funguje nejlépe? A co tyto děti nejvíce potřebují a ocení?

Strana 1/2

Staňte se členem naší komunity

Pokud chcete v budoucnosti dostávat informace z My na to máme,
napište nám na komunita@mynatomame.cz.

© 2022 - MY NA TO MÁME