Videa
Rozhovor o škole, kterou spolu-řídí děti
Tomáš Hajzler / listopad 2018
Rozhovor o tom, jak funguje svobodná demokratická škola http://donumfelix.cz v Kladně s Valérií Dobešovou z 9. třídy a Vladimírem Dobešem, spolu-zakladatelem.
Články
Marie Gottfriedová: Nenechme si zkazit návrat do školy hygienickými opatřeními. Klid a radost jsou nejlepší školní pomůcky
Eduzín / srpen 2021
Prvního září se otevřou školní brány. Po rok a půl trvajícím období životních veletočů, kdy změna stíhala změnu a kdy jsme s pokorou museli uznat, že je jen málo věcí, které třímáme pevně ve svých rukou, potřebujeme nyní ze všeho nejvíc jednu cennou věc.
Inspirativní Organizace
ATC Reuven Feuerstein
Praha 8 – Libeň
Autorizované tréninkové centrum metod profesora Reuvena Feursteina šíří jeho metody v českém a slovenském prostředí a slouží jako maják všem, kteří se metodami zaobírají. Všechny kurzy jsou akreditovány na MŠMT České republiky.
Inspirativní Organizace
ZŠ pro děti
Praha 5 - Smíchov
Jsme mladá společnost která si klade za cíl přinést do vzdělávacího systému svěží vítr. Chceme pomoci tam, kde jsme jako externí subjekt působící mimo MŠMT schopni a zároveň tam, kde si myslíme, že má systém největší mezery. Pořádáme sportovní a vzdělávací akce pro ZŠ i pro veřejnost, usnadňujeme online vzdělávání.
Inspirativní Organizace
ZŠ pro děti
Praha 5 - Smíchov
Jsme mladá společnost která si klade za cíl přinést do vzdělávacího systému svěží vítr. Chceme pomoci tam, kde jsme jako externí subjekt působící mimo MŠMT schopni a zároveň tam, kde si myslíme, že má systém největší mezery. Pořádáme sportovní a vzdělávací akce pro ZŠ i pro veřejnost, usnadňujeme online vzdělávání.
Kurzy
Hodnocení
Hodnotové vzdělávání CM / online / různé termíny
Komu a k čemu slouží hodnocení? Jaké možnosti nám různé způsoby hodnocení dávají? Pojďme to zjistit společně a představit si konkrétní podoby a strategie hodnocení pro přímé použití ve třídě.
Články
Očekáváme ve vzdělávání další nárůst nerovností
Zuzana Hronová / Aktuálně.cz
Miroslava Federičová a Václav Korbel z Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu (IDEA) ve studii o vlivu pandemie covid-19 upozorňují, že uzavření škol kvůli koronaviru a přechod k výuce na dálku mohou ještě více prohloubit již tak značné nerovnosti ve vzdělávání.