Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney
Praha 1 - Staré Město
Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney je příležitost pro všechny vzdělávací instituce, či organizace, které mají zájem vnést do výuky důležitá témata hodnot a vztahů.
Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney je samostatný vyučovací předmět, didaktická pomůcka a inovativní přístup ke vzdělávání. Pomáhá pedagogům stát se průvodcem dětí v hodinách a nacházet nové formy výuky. Umožňuje zvládat hodiny s větším počtem žáků různé vyspělosti a vytvářet s dětmi vztah založený na důvěře, upřímnosti, empatii a vzájemném respektu.
“Go out, look around to see what needs to change, make a plan, and go and do it while the need is there.” SM Cyril Mooney
Videa
Michal Horký: Žáky se snažím respektovat, aby oni mohli respektovat mě
Záhodno / leden 2023
Rozhovor s Michalem Horkým o tom, co prožívají mladí nebo začínající učitelé. Co z pedagogického vzdělání mělo skutečně dopad na praxi, která čekala absolventy po škole? Kde všude mimo školu se dá načerpat užitečná učitelská praxe? Co patří k největším výzvám při přechodu z VŠ do praxe a co nebo kdo s tím může pomoci?
Videa
Miloslav Druckmüller: Děti jsou samy od sebe zvídavé, stačí to rozvíjet a nepokazit
Záhodno / prosinec 2022
Profesor Druckmüller učí na vysoké škole, ale zároveň je dědečkem dvou zvídavých vnuček. Rozhovor o učitelském řemesle, o dětské logice a zvídavosti nebo o tom, v čem tkví kouzlo matematiky, jak buduje v člověku pokoru a proč vede člověka k nedůvěře k autoritám. Otevřeli jsme i řadu ožehavých aktuálních témat, jako je postavení učitelů ve společnosti nebo nerovnováha mezi svobodou a odpovědností učitelů v systému.
Videa
Kateřina Čížková: Informovanost o autismu roste, ale stále je málo služeb a dlouhé čekací lhůty
Záhodno / květen 2022
Jak se za poslední dva roky proměnilo to, co lidé řeší v rámci terapie a jaké skupiny lidí se k terapeutům dostávají? Jak to dopadá na děti a mladé lidi? Jaký rozdíl je mezi psychologií a aplikovanou behaviorální analýzou? Může být diagnóza někdy úlevná? Jak důležité je, aby se rodiče nenechali odbýt, když cítí, že je neco “jinak”?
Videa
Pavel Kraemer: Stará dogmata ve vzdělávání by neměla nahrazovat nová
Záhodno / říjen 2021
Rozhovor s Pavlem Kraemere, zakladatelem Institutu pro inovativní vzdělávání, o tom, co by v našem vzdělávacím systému zasloužilo změnu a inovativnější přístup. Rozvrh předmětů často připomíná rychlý sled televizních programů na nejrůznější témata – v čem je toto pojetí výuky problematické? Jak přistupují k hodnocení výuky v inovativních či alternativních školách a co to do výuky přináší?
Videa
Karin Marques: Základní škola má dát základ do života, a to není jen o vědomostech
Záhodno / únor 2022
Představte si školu, v níž se děti i učitelé budou cítit dobře, nebude tam nuda a i takzvané zlobivé děti bude výuka bavit. S ředitelkou ZŠ Solidarita Karin Marques jsme si povídaly o tom, jaké výzvy je třeba zvládnout, když chcete takovou školu vytvořit. Jak lze vytvořit bezpečné a příjemné prostředí pro výuku? Co je nezbytné zvládnout, aby učitelský sbor fungoval jako tým a rozproudila se spolupráce?
Videa
Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny
Záhodno / srpen 2021
Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.
Videa
Dana Hádková: Nadané děti často bojují se sebepřijetím, úzkostmi a mají na sebe obrovské nároky
Záhodno / duben 2022
S “účou” a lektorkou Hodnotového vzdělávání Danou Hádkovou jsme si povídaly o učitelské profesi, o nálepkování žáků nebo o tzv. nadaných dětech.
Videa
Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha
Záhodno / červen 2021
Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?