nejnovější

11

Filtry

Videa

Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha

Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?

Články

Ať se škola přizpůsobí dětem, ne naopak. A učitelé musí být nejen kolegové, ale i přátelé, říká ředitelka z Trmic

Do Základní školy v Trmicích u Ústí nad Labem chodí na 320 dětí, zhruba polovina jich je ale v karanténě. Výuka je tak hybridní – na dálku i ve třídách. Podmínky se podle ředitelky Marie Gottfriedové, jejíž zkušenosti využila i studie o řízení škol pro konferenci Kam kráčíš Česko/Evropo 2021, mění téměř z hodiny na hodinu.

Články

Marie Gottfriedová: Nenechme si zkazit návrat do školy hygienickými opatřeními. Klid a radost jsou nejlepší školní pomůcky

Prvního září se otevřou školní brány. Po rok a půl trvajícím období životních veletočů, kdy změna stíhala změnu a kdy jsme s pokorou museli uznat, že je jen málo věcí, které třímáme pevně ve svých rukou, potřebujeme nyní ze všeho nejvíc jednu cennou věc.

Články

Čtení a psaní děti doženou, ale pandemie jim dala i něco pozitivního

Severočeské Trmice se svými šedivými komíny, oprýskanými fasádami a potrubím po většinu roku nepůsobí zrovna přívětivým dojmem, ale ve středu ráno v půlce listopadu je tomu jinak.

Otázky a odpovědi

Mělo by dojít ke změnám v hodnocení i na systémové úrovni?

Otázky a odpovědi

Jak inkluzivní vzdělávání přistupuje k hodnocení žáků?

Otázky a odpovědi

Jak počet žáků ovlivňuje práci s inkluzivní třídou?

Otázky a odpovědi

Jak pracuje inkluzivní vzdělávání s motivací žáků?

Strana 1/2