nejnovější

45

Filtry

Robert Čapek – učitel, psycholog a autor blogu Líný učitel

Jak by měla ideálně vypadat škola v 21. století? Jak pomoci dětem zamilovat si školu a vzdělávání nejen v ní? A jak pomoci skvělým učitelům nevyhořet v systému? Rozhovor s Robertem Čapkem, učitelem a psychologem, který se domnívá, že strach do vzdělávání nepatří či že by se studenti neměli poměřovat a ani testovat. Napsal knihu Uč jako umělec a jeho mise je zlepšovat školství a pomáhat učitelům v ČR.

Kdy jindy, když ne ve 14 vyzkoušet zelené vlasy? (ODPOVÍDÁ UČITELKA)

Štěpánka (alias Štekánka the Učitelka), učitelka s 15ti letou praxí, tiktokerka a influencerka, odpovídá na nejčastější otázky o učitelské profesi a především o vztahu učitele a žáka.

Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny

Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.

Jak funguje Montessori škola (Na Beránku, Praha)

Proč zrovna montessori škola? Jde svoboda ruku v ruce se zodpovědností? Učitelka Montessori školy ZŠ Na beránku, Mirka Kellovská, promlouvá o tom, proč je montessori pro učitele a rodiče dřina a proč je důležité neskrývat své pocity.

Dana Hádková: Nadané děti často bojují se sebepřijetím, úzkostmi a mají na sebe obrovské nároky

S “účou” a lektorkou Hodnotového vzdělávání Danou Hádkovou jsme si povídaly o učitelské profesi, o nálepkování žáků nebo o tzv. nadaných dětech.

Jak připravit hračky v montessori stylu

Má vaše dítě v pokojíku nepořádek? Každý den po něm uklízíte jeho hračky? Máte pocit, že už nebudete mít nikdy uklizeno? Ukážeme vám, jak snadno a rychle převést nepořádek na pořádek, protože méně je někdy více:-).

Marie Gottfriedová: Být učitelkou je velký dar, pedagog může formovat lidského ducha

Učí a “řediteluje” v severočeských Trmicích. Na trmickou základku chodí děti z vyloučených lokalit, děti se speciálními potřebami, s mentálními či fyzickými handicapy a samozřejmě také tzv. běžné děti. Jak se pracuje s tak různorodou skupinou dětí? Jak se vlastně dostali k inkluzi už v době, kdy ještě nebyla zakotvená v předpisech?

Understanding Inclusive Pedagogy

Z této poutavé přednášky nebudou mít užitek nejen studenti pedagogiky, ale všichni, kteří chtějí správně pochopit koncept inkluzivní pedagogiky, která nedělí děti na "většinu" a "těch pár se speciálními potřebami", nýbrž zajišťuje od začátku potřeby všech.

Strana 3/6