Videa
Zajímavé rozhovory, inspirativní vzdělávací modely
u nás i ve světě a inovativní nástroje pro výuku.
The Babies Teaching Kindness in Class
BBC / 2018 / 4 min
Naomi isn’t your average teacher. For one thing, she’s only 7 months old. But in many schools across Canada babies like Naomi are a regular feature at the front of class.
The power of inclusive education | Ilene Schwartz | TEDxEastsidePrep
TEDx Talks / 2015
The classroom is a complex environment. If not explicitly managed it can quickly turn into a collection of smaller groups that happen to be in the same room rather than an inclusive whole.
Dear Teacher: Heartfelt Advice for Teachers from Students
brainhighways / 2015
Kids with a formal diagnosis, such as autism, Asperger's, ADHD, learning disabilities, Sensory Processing Disorder, and Central Auditory Processing Disorder -- along those who just need to move while learning--often find it challenging to shine in a traditional classroom.
Inclusive Education in Canada - HOW WE DO SCHOOL B.C Ep1 : Bridging the Special Needs Divide
The Lien Foundation / 2019
British Columbia began its journey to provide education for children with special needs within general school settings in the 1970s.
David Lynch Foundation - Quiet Time
David Lynch Foundation, LSS, VVMS / 2013
Thirteen years ago, Visitacion Valley Middle School (VVMS) had the highest absentee, highest suspension, and highest teacher turnover rate, and the lowest academic achievement rate in the district.
NEBÁT SE /39/ S Klárou Laurenčíkovou o odvaze vzdělávat inkluzivně
Skautský institut / 2020
Spousta lidí si myslí, že inkluze je o tom, že se odněkud objeví tisíce různě těžce znevýhodněných dětí a nějak pokazí to‚ do té doby dobré české školství.
František Tichý: Problémy nejsou v systému, ale v hlavě – vždy lze najít cestu
Záhodno - průvodce divočinou vzdělávání / červen 2021
František Tichý krátce po revoluci založil gymnázium Přírodní škola, které bylo (a dodnes je) v řadě věcí jiné. Opustili dělení dne na vyučovací hodiny, přenesli značnou část výuky ven, zapojili děti do chodu školy i rozhodování a jejich přístup dodnes nese výsledky.
Marian Jelínek: Prostředí, které dětem vytvoříme, je klíčové pro jejich rozvoj
Záhodno: Průvodce divočinou vzdělávání / červen 2021
Jak budovat týmovost, ale zároveň podporovat i jedinečnost? Proč není radno při učení zapomínat na emoce nebo co je zásadní pro vznik přirozené autority?