nejnovější

641

Filtry

Eva Váňová: Hledala jsem něco, co by bylo přínosem úplně pro všechny

Čím je feuersteinova metoda přínosná pro všechny – pedagogy, žáky, rodiče, ale i pro kohokoliv bez ohledu na věk? Ať už jste se s instrumentálním obohacováním neboli Feuersteinovou metodou setkali, nebo ne, přijměte pozvání k našemu povídání o této metodě, o procesu učení, o tom, jak by měla fungovat správná spolupráce nebo o tom, co přináší učení bez hodnocení.

Známky často nevypovídají o nadání a schopnostech žáků, zjistila studie. Ovlivňují ale jejich budoucnost

Známkování školního prospěchu má v Česku hlubokou tradici, podle odborníků na vzdělávání ale není škála od jedné do pěti pro spravedlivé a přesné ohodnocení žáků dostatečná. Potvrzuje to také nejnovější analýza dat think-tanku IDEA při CERGE-EI Národohospodářského institutu Akademie věd.

Ti nejnáročnější žáci odhalují nejlépe, co v systému nefunguje, říká americká profesorka

Co je PBIS - systém pozitivní podpory chování a jak funguje? Méně kázeňských problémů, bezpečí a podporující atmosféra ve škole i více času pro učení – PBIS, pomáhá dětem i učitelům. Do Česka ho přijela vyučovat profesorka z USA Heather George.

Jak funguje Montessori škola (Na Beránku, Praha)

Proč zrovna montessori škola? Jde svoboda ruku v ruce se zodpovědností? Učitelka Montessori školy ZŠ Na beránku, Mirka Kellovská, promlouvá o tom, proč je montessori pro učitele a rodiče dřina a proč je důležité neskrývat své pocity.

Divadlem proti útlaku!

Divadlo utlačovaných je už léta dramaterapeutickým prostředkem pro práci se znevýhodněnými skupinami. V čem spočívá jeho princip a transformativní síla? Rozhovor se zakladatelkami divadelního spolku OSUd v Ostravě, který s touto technikou pracuje.

ТИЖДЕНЬ ТАНЦІВ І РУХУ

18.7. - 23.7. ТИЖЕНЬ ТАНЦІВ І РУХУ ДЛЯ КОГО: дітей, молоді та дорослих, усіх, хто хоче рухатися, танцювати та спілкуватися з тілом. ВХІД: вільний

Pro deváťáky má větší smysl sexuální výchova než pohyb tektonických desek, říká oceněný učitel Dan Pražák

Vytváří podcast, fotí, angažuje se v mnoha aktivitách. Letos navíc Daniel Pražák z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí skončil druhý v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize Czech Republic.

Громадський центр Свiтло

Zázemí pro všechny, kteří chtějí nalézt společnou řeč. / Місце для всіх, хто відкритий для комунікації, нових знайомств та співпраці.

Pomáháme ženám najít práci v IT

Motivujeme ženy, vzděláváme je a pomáháme jim najít vysněnou práci v oboru / Ми мотивуємо жінок, навчаємо їх і допомагаємо знайти роботу своєї мрії в IT сфері

Zapojení ukrajinských dětí / Залучення українських дітей

Třídenní kurz pro osoby, které se chtějí angažovat při integraci ukrajinských dětí do českých MŠ a 1. stupně ZŠ.

Dana Hádková: Nadané děti často bojují se sebepřijetím, úzkostmi a mají na sebe obrovské nároky

S “účou” a lektorkou Hodnotového vzdělávání Danou Hádkovou jsme si povídaly o učitelské profesi, o nálepkování žáků nebo o tzv. nadaných dětech.

Nestačí vyměnit známky za slova, podstata je jinde, říká učitel o formativním hodnocení

Formativní hodnocení, stejně jako responzivní výuka, jsou dnes ve vzdělávání diskutované pojmy a objevují se již i v mainstreamových médiích. Debata o nich je ale zatím rozostřená. Jsou známky nepřítelem formativního hodnocení, a je naopak slovní hodnocení z podstaty formativní?

Strana 39/54