Metoda hodnotového vzdělávání II.
Hodnotové vzdělávání CM / různé termíny
Absolventi Metodického kurzu I. zde prohloubí své porozumění metodě a vyzkouší si její aplikaci ve výukových předmětech.
Denmark's Education System: Where Teaching Empathy is part of the School Curriculum.
Mariana Rudan / INSIDE OPTIMIST TV / srpen 2019
Anxiety levels are rising among primary and secondary school children across the globe. For parents and educators, this is a worrying trend.
Students in Denmark have mandatory empathy classes as part of the school curriculum
Jisha Joseph / scoop.upworthy.com / říjen 2020
When it comes to educating a child, most school systems primarily, if not entirely, focus only on academic subjects such as math, English, and science. They leave out some of the most important lessons that a young person should learn and hold close throughout their life, such as kindness, empathy, humility, etc.
Záleží na každém dítěti
REST
Praktická příručka společného vzdělávání pro české učitele. Nabízí českým učitelům a školám praktické rady, jak realizovat společné vzdělávání v praxi.
Karty SLEDUJ SIGNÁLY
ČOSIV
Jak s těmi nejmenšími otevřít téma dítěte v ohrožení? Pomocí metodických karet s názvem SLEDUJ SIGNÁLY. Karty umožní probrat toto nelehké téma formou hry. Obsahují příběhy ohrožených dětí (kamarádů) a mají za cíl přístupnou formou poukázat na různé problémy dětí a informovat o tom, že k jejich řešení lze vyhledat pomoc.
Hodnotové vzdělávání pro sborovny
Hodnotové vzdělávání CM / Individuální termín
Sborovny, které se s metodou hodnotového vzdělávání seznámily v Úvodním kurzu, mohou na kurz dále navázat a společně si ujasnit svou vizi a možnosti aplikace hodnotového vzdělávání v každodenním životě školy.
Ochutnávka metody hodnotového vzdělávání
Hodnotové vzdělávání CM / Individuální termín
Ochutnávka je určena skupinám kolegů z jedné sborovny, učitelům v rámci práce MAS a dalším uskupením či spolkům sdružujícím pracovníky s dětmi a mládeží.
Hodnotové vzdělávání pro mateřské školy
Hodnotové vzdělávání CM / různé termíny
Seznámíme vás se specifiky hodnotového vzdělávání v prostředí mateřských školek, respektive v práci s těmi nejmenšími, dětmi do 7 let věku.
Plakáty pro rozvoj emočních dovedností
ČOSIV
Připravili jsme pro Vás plakáty využitelné v aktivitách zaměřených na rozvoj emočních dovedností dětí v mateřských školách a na 1. stupni základních škol. S jejich pomocí dětem pomůžeme zorientovat se ve vlastních emocích, porozumět emocím druhých a naučit se zdravým způsobům sebezklidnění.
Metody pro efektivní nastavení třídní komunikace
ČOSIV
Jak naučit žáky nepřekřikovat se, nechat druhého domluvit, navzájem si naslouchat či vyjádřit svůj názor? V přiloženém materiálu najdete několik efektivních a užitečných nástrojů pro rozvoj třídní komunikace.
Diskuzní karty pro podporu sociálně - emočního učení
ČOSIV
Přinášíme vám celkem 36 diskuzních karet pro podporu sociálně emočního učení. Karty jsou vhodné pro první i druhý stupeň základní školy. Na kartách naleznete situace, se kterými se žáci mohou setkat, ale ne vždy vědí, jak se v takové chvíli zachovat.
Emoční management: Aktivity a hry
ČOSIV
Aktivity a hry zaměřené na zvyšování vzájemné všímavosti ve skupině, aktivní naslouchání, práci se situacemi útlaku jako je diskriminace a šikana a aktivity zaměřené na sebepoznání, sebeurčení a přemýšlení.