Jak inkluzivní vzdělávání přistupuje k hodnocení žáků?
Odpovídá Mgr. Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice
First year of the European Roma Spirit Award 2016 knows its Laureates
ERSA / 13. 10. 2016
The nominations arrived from 23 European countries who decided to participate in the first year of the European Roma Spirit Award (ERSA) 2016 – an international award giving presentation of activities, projects and individuals that support integration of Roma in Europe and bring effective and functioning solutions to the issues faced by the Roma community.
Jak počet žáků ovlivňuje práci s inkluzivní třídou?
Odpovídá Mgr. Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice
Jak pracuje inkluzivní vzdělávání s motivací žáků?
Odpovídá Mgr. Jan Pobuda, Zástupce ředitelky ZŠ Trmice
Co je podstatou individualizované výuky?
Odpovídá Mgr. Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice
Jak ve vyučování reagovat na dynamický svět dnešní doby?
Odpovídá Mgr. Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice
Jak se dnes mění role pedagoga?
Jak přistupovat k učitelskému povolání? Odpovídá Mgr. Marie Gottfriedová, ředitelka ZŠ Trmice
Europe: Which children matter?
Pravaha films, Pramení / ČR, UK / 2016
V tomto filmu se setkáte s českými a slovenskými romskými dětmi, z nichž některé byly ve svých zemích považovány za nevzdělavatelné. Film zachycuje, jak tyto děti prospívají v nové škole, v cizojazyčném prostředí a v atmosféře rovnosti ve Velké Británii.
Children full of life
Noboru Kaetsu / 2003
V oceněném dokumentu Children full of life (Děti plné života) se žáci čtvrté třídy základní školy v Kanazawě učí empatii a solidaritě od svého třídního učitele Toshira Kanamoriho.
Sit beside me
Audun Nedrelid, Linda Jandejsková, Jenne Magno / Indie / 2012
V chudém poválečném Irsku se Cyril Mooney jako třináctiletá dívka rozhodne zasvětit svůj život pomoci těm, ktěří žijí v útlaku na okraji společnosti.
František Tichý: Problémy nejsou v systému, ale v hlavě – vždy lze najít cestu
Záhodno - průvodce divočinou vzdělávání / červen 2021
František Tichý krátce po revoluci založil gymnázium Přírodní škola, které bylo (a dodnes je) v řadě věcí jiné. Opustili dělení dne na vyučovací hodiny, přenesli značnou část výuky ven, zapojili děti do chodu školy i rozhodování a jejich přístup dodnes nese výsledky.
Marian Jelínek: Prostředí, které dětem vytvoříme, je klíčové pro jejich rozvoj
Záhodno: Průvodce divočinou vzdělávání / červen 2021
Jak budovat týmovost, ale zároveň podporovat i jedinečnost? Proč není radno při učení zapomínat na emoce nebo co je zásadní pro vznik přirozené autority?