Vzdělávací koncepce Základní školy Hůrka vzniká spojením vícero prvků z několika inovativních, v praxi osvědčených pedagogických směrů a metod. Jejich aplikace je průběžně intenzivně vyhodnocována a přizpůsobována potřebám žáků. Upřednostňujeme tedy možnost reagovat na výsledky našeho výzkumu před dodržováním určité, definované koncepce.

Pro vytváření koncepce byly důležité některé prvky Daltonského plánu, resp. Winnetské soustavy či Montessori pedagogiky. Dále uplatňujeme zásady kooperativního učení, projektové výuky, zážitkové pedagogiky, strukturovaného dramatu a heuristického pojetí výuky. Jako zásadní jsou pro nás principy intuitivní pedagogiky, aktivního učení a pedagogického konstruktivismu.

Za společného jmenovatele těchto prvků považujeme „vztah“. Školu vnímáme jako organismus založený na různé podobě vztahů, v rámci kterých se u žáků rozvíjejí všechny klíčové kompetence.

Podporujeme

  • individualitu každého dítěte
  • nalezení vlastního zdroje informací a kritické myšlení
  • soběstačnost ale zároveň spolupráci
  • kreativitu v řešení každodenních situací
  • vnitřní motivaci k rozvoji osobního maxima
  • komunikaci mezi sebou i s vnějším okolím

Staňte se členem naší komunity

Pokud chcete v budoucnosti dostávat informace z My na to máme,
napište nám na komunita@mynatomame.cz.

© 2022 - MY NA TO MÁME