Videa
The Classroom experiment
Doc Zoo / únor 2023
In this two-part series, theory and practice meet head on as education expert Professor Dylan Wiliam sets up an experimental school classroom. For one term, he takes over a Year 8 class at a secondary comprehensive to test simple ideas that he believes could improve the quality of our children's education. By the end of term, however, even Wiliam is surprised by the impact the experiment has had on the students' academic achievement.
Články
Kdo je Sociální pedagog a jaká je jeho pracovní náplň?
Asociace sociálních pedagogů / Mgr. Veronika Horáková / 2022
Sociální pedagožka, Mgr. Veronika Horáková píše o tom, kdo je to vlastně sociální pedagog a jaká je jeho náplň.
Články
Práce se spravedlností je pro mě jednou z největších výzev ve vzdělávání, říká Janette Motlová
Kateřina Lánská / Eduin / listopad 2022
Narodila se v sedmdesátých letech v romské komunitě, dnes Janette Motlová působí jako ředitelka Výzkumného ústavu dětské psychologie a patopsychologie v Bratislavě.Minulý měsíc přednášela na pražské odborné konferenci S asistenty k lepší škole o tom, jak pracovat s emocemi ve školském prostředí.
Články
Učitelé jsou změnám ve školství otevřenější než rodiče. Nejvíc školu ale proměnily děti, říká zakladatel EDUinu Tomáš Feřtek
Jitka Polanská / Eduin / říjen 2022
Jak se změnilo vnímání školy rodiči od 90.let? Jakou proměnou vzdělávání v Česku prošlo? A jsou dnes tedy všichni spokojenější? Jedním z cílů, proč v roce 2010 Tomáš Feřtek spoluzakládal informační centrum o vzdělávání, bylo právě probudit rodičovskou veřejnost z letargie a zvýšit společenskou poptávku po kvalitním vzdělávání.
Videa
Karin Marques: Základní škola má dát základ do života, a to není jen o vědomostech
Záhodno / únor 2022
Představte si školu, v níž se děti i učitelé budou cítit dobře, nebude tam nuda a i takzvané zlobivé děti bude výuka bavit. S ředitelkou ZŠ Solidarita Karin Marques jsme si povídaly o tom, jaké výzvy je třeba zvládnout, když chcete takovou školu vytvořit. Jak lze vytvořit bezpečné a příjemné prostředí pro výuku? Co je nezbytné zvládnout, aby učitelský sbor fungoval jako tým a rozproudila se spolupráce?
Články
Děti nejsou hloupé, vidí svět venku. A na ten je sezení v lavici nepřipravuje, říká lektorka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Děti dnes vyrůstají v systému, kde nemohou ukázat, v čem jsou dobré. „Můžeme je oblbnout maximálně tak čtyři roky, pak už samy vidí, že něco je špatně,” upozorňuje v pokračování reportáže lektorka Dana Moree, která působí na Karlově univerzitě a na pozvání škol zlepšuje tamní atmosféru. Cílem je, aby se žáci i učitelé cítili dobře.
Články
Pokud chceme, aby se naši žáci učili lépe, nezbývá nám než zlepšit naši práci, říká Hana Košťálová
Hana Košťálová / Eduin / červenec 2022
„Nikdo jiný než my, pedagogové, nemá větší vliv na to, jak se děti ve škole učí a jak se jejich učení může zlepšovat,“ píše Hana Košťálová ve svém textu pro časopis Řízení školy. Přečtěte si, proč je spolupráce mezi profesionály podle jejího názoru klíčem ke kvalitnímu vzdělávání.
Články
Když se do školy netěším, je něco špatně, říká sociální pedagožka
Martina Kopecká / Eduzín / srpen 2022
Dana Moree je odbornicí na klima ve školách. Školní kolektivy si ji zvou, aby jim pomohla věci pojmenovat a zlepšit. Co je esenciální pro fungující školní kolektiv? A proč je důležité naučit se vnímat sám sebe?